Schrijvende Rechter: ‘Sloopkogel Generali moet zich diep schamen’

Generali

Generali

Vandaag werd mijn netvlies getroffen door een bericht in De Telegraaf. De ooit succesvolle quizmaster Willem Bol staat aan het randje van de afgrond.
Beter geformuleerd: Willem Bol (61 jaar inmiddels) is door verzekeringsmaatschappij Generali naar het randje van de afgrond gedirigeerd. Bol is financieel naar de knoppen. Ook lichamelijk is hij op.

Keiharde opstelling

Case in het kort: Bol is afgekeurd voor een onbehandelbare hernia. Verzekeraar Generali dokt hiervoor via een door Bol daarvoor bij Generali afgesloten arbeidsongeschiktheidverzekering. Generali keert ongetwijfeld uit met frisse tegenzin. Toen een detective twee jaar geleden in een supermarkt constateerde dat Bol een boodschappentasje van zijn vrouw optilde, haalde Generali snoeihard uit. Bol moest 400.000 euro aan uitgekeerd verzekeringsgeld terugbetalen. Waardoor hij nu geen inkomsten, geen recht op een uitkering en geen woning heeft. Bovendien is hij niet verzekerd tegen ziektekosten. Volgens Bol wacht Generali ‘gewoon’ op zijn dood. Dan kan het dossier immers kosteloos dicht.

Toezegging

Ondanks een toezegging vorig jaar van Generali om met Bol in gesprek te gaan, heeft Generali niets van zich laten horen. Waardoor de woorden van de aftakelende Bol waarheidsgehalte gaan krijgen. De Schrijvende Rechter koestert het journalistieke principe hoor en wederhoor. Vandaar dat het hier om een voorlopige uitspraak gaat. Voorgelegd ook aan Generali. Als Generali niet binnen een week reageert, wordt de volgende uitspraak definitief.

Voorlopige uitspraak Schrijvende Rechter

De Schrijvende Rechter is niet gecharmeerd van de handelswijze van Generali. Het inzetten van Generali van een detective dient maar één doel: het uitgekeerde verzekeringsgeld terug jatten. Ook zeer kwalijk is dat Generali – ondanks een toezegging daartoe – geen gesprek is aangegaan met de heer Willem Bol. Zonder tegenbericht van Generali betekent dit dat Generali de heer Willem Bol bewust aan het slopen is. Geloofwaardigheid en integriteit van Generali komen hierdoor zwaar onder druk te staan. Ik eis dan ook van Generali dat de toegezegde dialoog met Willem Bol alsnog tot stand komt. En ja, ook binnen een week! Dit is mijn voorlopige uitspraak. Over een week weten we of dit ook meteen mijn definitieve uitspraak is.

UPDATE
Inmiddels (binnen de door mij gestelde deadline, preciezer: op donderdag 6 oktober 2016) heeft Generali uitgebreid gereageerd. Als schrijvende rechter laat ik de toegezonden stukken eerst op me inwerken. Waarna de definitieve uitspraak volgt. Wordt dus weer vervolgd

7 gedachtes over “Schrijvende Rechter: ‘Sloopkogel Generali moet zich diep schamen’

  1. Geweldig, Willem Bol kan alle steun gebruiken die hij maar kan krijgen.
    Laten we eerlijk zijn wie van de lezers heeft niet iets gehad met een verzekeraar, mij is overkomen dat ik een brief kreeg van de verzekering dat mijn polis elders werd ondergebracht, daarbij hebben ze de verzekering ook maar gelijk veranderd, ik was voor nieuw waarden verzekerd, en toen er wat was zeiden ze dat het niet vergoed werd, op mijn reactie maar ik ben voor nieuw waarden verzekerd, ik betaalde nog steeds hetzelfde bedrag.
    Daarop zei de medewerker van de verzekering dat het was veranderd en ik de voorwaarden niet gelezen had, daar was in moeilijke termen in geschreven dat de verzekering veranderd was

  2. Aan deze verzekeraar wil ik zeggen dat dit een onmenselijke reactie is. Zet dan de uitkering stop maar je kan niet zomaar een niet terug te betalen bedrag vragen zonder rechtelijke beslissing. Waarom moet je mensen kapot maken. Dat vraag ik me af.

  3. Generali is willens en wetens een gezin aan het kapot maken. Zonder mededogen het gezin Bol op slinkse wijze te misbruiken voor eigen gewin, is in mijn ogen erg laag bij de grond. Deze handelswijze keur ik dan ook volmondig af en zal ik Generali zeker niet aanprijzen als goede, betrouwbare verzekering.
    Generali is niet te vertrouwen! Maakt mensen kapot ipv de afspraken na te komen en heeft op slinkse wijze onrechtvaardig bewijsmateriaal proberen te verzameld. Generali moet als de bliksem de toegezegde uitkering uitbetalen zodat het gezin Bol op een normale, menswaardige manier kan leven, EN WEL HEEL SNEL!!!!!!!!

Geef een reactie