Gevoelsarme Generali blijft doodzieke ex-quizmaster Willem Bol teisteren

Generali

WILLEM BOL / FOTOGRAFIE: FERRY DE KOK

Meedogenloze verzekeraar Generali

In eerdere blogs (zie blog van 3 oktober 2016, blog van 26 oktober 2016 en blog van  10 november 2016) repte ik al over de sloperstactiek waarmee verzekeraar Generali de doodzieke ex-quizmaster Willem Bol (61) definitief over het randje van de financiële afgrond tracht te duwen.  In het héél kort de situatie: Bol is afgekeurd voor een onbehandelbare hernia. Verzekeraar Generali keert hiervoor uit via een door Bol daarvoor bij Generali afgesloten arbeidsongeschiktheidsverzekering. Twee jaar geleden constateerde een door Generali ingezette detective in een supermarkt dat Bol een boodschappentasje van zijn vrouw Simone optilde. Waarna Generali de kans schoon zag om het aan Bol uitgekeerde verzekeringsgeld (volgens Generali: 400.000 euro) terug te vorderen. En om alle betalingen te stoppen. Waardoor Bol nu geen inkomsten meer heeft. En niet verzekerd is tegen ziektekosten. Bol stelt dat Generali ‘gewoon’ op zijn dood wacht. Dan kan het dossier Willem Bol immers kosteloos dicht.

Sigaar uit eigen doos

De actuele situatie is dat Willem Bol en zijn gezin nu overleven door financiële steun van vrienden en naasten. Na lang aandringen (ook dus door de Schrijvende Rechter) vond Generali vrijdag 2 december 2016 eindelijk een gaatje in de drukke eigen agenda (en ja, sarcasme is de Schrijvende Rechter niet vreemd) om met Willem Bol om tafel te gaan zitten. Uiteindelijk resulteerde dat onderhoud in een voorstel van Generali uit de beproefde categorie ‘sigaar uit eigen doos’. Generali koos voor deze variant: Willem Bol hoeft de door Generali geëiste 400.000 euro niet terug te betalen. Op voorwaarde dat hij daarmee afziet van een uitkering door Generali. Dit gesloten-beurs-voorstel werd vanzelfsprekend afgewezen door Willem Bol.  Simpelweg omdat Generali helemaal geen recht heeft op die 400. 000 euro: het al door Generali aan Willem Bol uitbetaalde verzekeringsgeld. Over dat bedrag van 400.000 euro nog: dat bedrag is in werkelijkheid circa 320.000 euro. Over de periode november 2014 tot en met augustus 2015 betaalde Generali namelijk al geen uitkering. Ja, lullig van Generali om dat gewoon ‘even over het hoofd te zien’. Ook het bedrag dat Generali heeft besteed aan een detectivebureau (20.000 euro) is natuurlijk voor rekening van Generali zelf. Dus ook dat bedrag dient sowieso van die 400.000 euro te worden afgetrokken. Het mentaliteitsprobleem van Generali is hiermee al kort geschetst.

Tegenoffensief

Bovengenoemd – volledige waardeloze – voorstel van Generali noopte de murw gebeukte Willem Bol tot een tegenoffensief. Via zijn juridisch adviseur klaagt hij verzekeringsmaatschappij Generali én zijn directeur Jan van Leer aan wegens fraude en valsheid in geschrifte. Hierbij het betreffende artikel in De Telegraaf. Op 16 december 2016 stuurde Willem Bol ook nog een brandbrief naar Philippe Donnet, CEO Generali Group. Het wachten is nu op een reactie uit het Generali-kamp. Trefwoord: kruipolie. Want het doel van Generali is onveranderd om dit conflict net zo lang te rekken totdat de opponent (Willem Bol) bezweken is.

Uitspraak van de Schrijvende Rechter
Generali moet per direct (en met terugwerkende kracht) de betalingen aan Willem Bol hervatten. Vanzelfsprekend hoeft Willem Bol de onterecht door Generali als ruilmiddel ingezette 400.000 euro niet terug te betalen. In plaats daarvan moet Generali eenzelfde bedrag doneren aan een goed doel. Denk hierbij aan de geweldige nagellak challenge van de ongeneeslijk zieke Tijn (6). Dan doet Generali’s eindelijk eens iets nuttigs met het opgehaalde premiegeld. Waar het zo opzichtig aan gehecht is. Dit is mijn uitspraak. Die Generali zich erg kan aantrekken.

9 gedachtes over “Gevoelsarme Generali blijft doodzieke ex-quizmaster Willem Bol teisteren

  1. wel het is een schande maar het word steeds duidelijker zichtbaar dat verzekeringmaatschappijen er alles aan doen om niet te hoeven uitkeren
    kosten wat het kost en daarin gaan ze over lijken , het vervelende van alles is dat ze dit niet van te voren melden als je een verzekering afsluit
    ze zijn overigens niet de enigste met dergelijke praktijken de overheid hanteert de zelfde methodes

  2. Ik heb dit ondervonden met verzekeringsmaatschappij Aegon in Spanje. Door een gota fria is een muur omgevallen op de 2 auto’s van de buren. Aegon lag overhoop met de verzekeringsman Joosten uit Benidorm, Joosten verzekerde mij, dat hij hoopte, dat Aegon mij zou uitbetalen, want ik was verzekerd daarvoor, maar Aegon betaalde niets uit. 76.000 euro moesten wij aan de buurman betalen en 25.000 euro voor een nieuwe muur betalen.
    geen cent uitbetaald. nada. Mooie maatschappij hoor Aegon.

    • Ik ken het dossier niet, en ik wil het zeker niet voor Aegon opnemen, maar je hebt in een casus als onderhavige met twee verzekeringen te maken. De eerste is de opstalverzekering van het huis. De tweede is de aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren. (AVP) wanneer een muur van jouw huis op de auto’s van jouw buren valt dan valt dat niet onde de dekking van de opstalverzekering maar juist onder de dekking van de AVP. Dat had de schade dus ook moeten worden aangemeld. De AVP kent standaard een werelddekking dus Spanje is dus ook geen probleem. Als eigenaar van een woonhuis ben je automatisch aansprakelijk voor de schade die door dat huis aan derden kan worden toegebracht. Dus nogmaals dit had onder een AVP gewoon gedekt moeten zijn. Mijn vraag is dan ook; was er een AVP en is deze schade daar ook gemeld? Veel mensen denken dat verzekeringen altijd alles dekken; helaas is dat niet zo. Want als een muur van jouw huis zomaar omvalt dan is dat veelal niet gedekt omdat dit een zogenaamd eigen gebrek van het huis is, maar ook omdat het te wijten kan zijn aan achterstallig onderhoud. En dan is er sprake van nalatigheid waardoor de verzekeraar ook niet zal uitkeren. Nogmaals ik ken het dossier niet, maar dit wilde ik toch even aan jullie kwijt. Want als je alleen een opstalverzekering voor het woonhuis had en geen AVP dan klopt het dus dat de schade aan de auto’s van de buren niet is uitgekeerd vanuit de opstalpolis. En als er dan ook sprake is van achterstallig onderhoud vang je inderdaad geen euro. Uiteraard wil ik jullie verder helpen maar dan moet ik wel alle details ontvangen. Groetjes Harty Beugelink

    • De directie van Aegon bestaat m.i. uit je reinste criminelen, geholpen door een hele staf van personeel (handlangers) en dit misdaadsyndicaat heeft me door Koersplan indertijd veel geld gekost. Toen ik het schamele resterende beetje geld terug wilde hebben bestonden ze het om me een brief te sturen waarin ze me “aanboden” omdat ze het vermoeden hadden dat ik geld nodig had!!!! dat schreven ze was het aanbod dat ik het bedrag dat ik wilde terughebben aan me konden “lenen” uiteraard tegen een rentevergoeding!
      ZUM KOTZEN! En dan een poosje de reclame: “Eerlijk met Aegon” hoe durfden ze en bij navraag bleek ook nog dat er niet eens een mogelijk was om die reclame van de TV te krijgen en dat de “zogenaamde” maar niets betekenende reclamecodecommissie de reclame gewoon door liet terwijl dit roversnest half Nederland had opgelicht.
      Ik stop want ik begin alweer misselijk te worden.
      Nog even dit: dit alles is mijn in vrije meningsuiting geschreven mening.

  3. Wat ik niet begrijp is dat klanten van Generali niet hun verzekeringen opzeggen wat de Fam. Bol gebeurt kan een ander ook gebeuren…..maar ook de politiek moet eens wat doen aan de rechtsongelijkheid…wij zijn verplicht om ons te verzekeren hun hebben boekbanden vol met voorwaarde die je verplicht moet accepteren en als klant kun je niets stellen…..daar moet de politiek zich over buigen …verplicht je iemand bied hem dan ook bescherming……en Generali is gewoon een misdaad aan het plegen dit is gewoon met kwade opzet gedaan ik vind het buitengewoon crimineel. …..

  4. Generali moet gewoon uitbetalen , en verder niet lullen en treiteren.
    tot hoever willen ze gaan om iemand om zeep te helpen.Ik durf bijna niet meer te zeggen
    van volhouden Willem. die man is al helemaal uitgeput.Schande schande en nogs eens schande.

  5. Als je dit soort verhalen leest lijkt het erop dat de ” onderwereld” en de ” bovenwereld” een en dezelfde zijn. Ik hoop dat er uiteindelijk nog zoveel eerlijke instanties zijn die tot de conclusie komen dat eerlijkheid geboden moet worden en er dus betaald en liefst met rente.
    Deze verzekeringsinstanties zouden alle klanten moeten kwijtraken. Maar dan wel als de gedupeerden betaald zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *